כמה מילים על הזכייה של נטע ברזילי, נציגת ישראל, באירוויזיון 2018 והחיבור לעולמות המקצועיים שלנו..

1. באזז היא מילת המפתח? נראה כי המנצחות האמיתיות של ערב זה היו הרשתות החברתיות. באזז גדול ליווה את התחרות חודשים לפני שידורה. אם בעבר שמענו לראשונה את השירים במעמד התחרות, כיום ניתן היה לבחור בין שלל הפלטפורמות השונות היכן נרצה להאזין לשירים. בנוסף, מובילי דיעה ברשת החברתית שיחקו תפקיד משמעותי ונראה שרובנו נזכור בהקשר זה את פוסט התמיכה בנטע שהעלתה גל גדות עם פתיחת קווי ההצבעה. האם אותו באזז עשוי להסביר את הפער בין דעת השופטים המקצועיים לציבור הרחב?
2. הדאטה שלי טובה משלך? מעניין להתבונן על הדאטה של "סוכנויות ההימורים" אל מול הדאטה של Google ו- Spotify שהכתירו את נטע באופן מוחץ ימים רבים לפני הגמר הגדול. אז למי ניתנה הנבואה ומהם הכלים העומדים לרשותו?
3. כשהאותנטיות ניצחה את הפופולאריות? לא עוד שטנץ. ניתן לזהות בתוצאות ערב זה שבירה של מוסכמות ויש בכך מסר אדיר למנהלים/ות: התנערו מסטנדרטים של אחידות, זהו את הייחודיות של כל עובד/ת ומשם הניעו קדימה.
4. כשהלוגו הפך לנטע- מי שלא נשארו אדישות והצטרפו למשחק היו אותן חברות שבאופן חגיגי העניקו אינטרפטציה מחודשת ללוגו שלהן בהשראת דמותה של נטע. זיהוי העיתוי הנכון "להצטרף לחגיגה" עשוי להיות חיוני להצלחה של חברות בימינו.

מזל טוב!