מה הקשר בין גירושים, רווקות, ארגונים ולקוחות בעידן הדיגיטל/ לין כריספי

הנאמנות של היום היא לא הנאמנות של פעם – גם אתם מרגישים את זה?

לצערנו זו אינה רק תחושה.. כיום להבדיל מפעם, אנו מתקשים להתחייב ופחות נאמנים למערכות יחסים ומקומות עבודה, אנחנו כבר לא קונים תמיד באותו הסופר ולא את אותה הפסטה. אך יחד עם זאת הנאמנות שהתחזקה אצלנו הכי הרבה, היא הנאמנות לעצמנו! לרצונות ולצרכים שלנו. בעידן החדש יש לנו את חופש הבחירה והשפע. אבל האם כל זה טוב לנו? לארגון שלנו? את זה אני אשאיר לכם להחליט.

בשנת 2016 התגרשו בישראל 10,825 זוגות, בשנת 2017 התגרשו 10,674 זוגות. סטטיסטית המספרים הללו אומרים שבממוצע 1 מכל 3 זוגות התגרש או עתיד להתגרש – לא משמח במיוחד.

בשנים האחרונות, בעידן החדש נעשו לא מעט מחקרים פסיכולוגיים בנושא גירושים. תוצאות המחקרים מצביעים על כך שאחד הגורמים הנפוצים לגירושים הוא ריבוי גירויים סביבתיים, ריבוי אפשרויות ובלבול הנוצר מתוצאה של שפע.

והרווקים מה איתם? [1]

הם חיים בתקופה שבה האינטרנט, האפליקציות והרשתות חברתיות השתלטו על חייהם ובלחיצת כפתור או בדפדוף ימינה אפשר להכיר את אשתך/ בעלך לעתיד. העניין הוא, שקיימים המון "כפתורים" ומרוב אופציות אתה הופך להיות לחצן סדרתי, שיוצא לדייט ועוד אחד ואז לעוד, רק כי אולי מאחורי המסך הבא מסתתרת מישהי (או מישהו) שווה יותר. השפע והגירויים האינסופיים מובילים אותנו למצב של חוסר סיפוק (שום דבר לא מושלם כי יש עוד המון) ולחוסר מאמץ מאחר שהכול כאן וזמין.

בעידן החדש, שבו "הכול אפשרי", השפע והחיים רצים בקצב כל כך מהיר, ועל מנת שאותה שותפות תחזיק מעמד יש להשקיע בזוגיות שלנו, לטפח אותה, להוסיף עניין וריגושים, לשנות ולהשתנות ביחד ובהתאם לצרכים שלנו.

ואיך כל זה קשור לארגונים, ללקוחות ולעובדים שלנו? זה בדיוק אותו הדבר!

בעידן הדיגיטל ללקוחות שלנו יש אינספור גירויים ופיתויים מחברות/ מוצרים מתחרים וחדשים. בעולם שבו הטרגוט של לקוחות פוטנציאלים כל כך מדויק, שבכל שנייה קופצת לנו מודעה המדברת אלינו ופוגעת במדויק בצרכים שלנו. בעולם שבו ניתן להשוות מחירים, לקנות מחו"ל ולקנות בקלות.

מחקרים מראים שאנחנו כבר לא קונים מוצר, אנחנו קונים חוויה ושירות. ברגע אחד של חוסר שביעות רצון או הצעה טובה יותר עם חוויה טובה יותר מהמתחרה, הלקוח שלנו כבר לא יהיה שלנו, הוא כבר עבר לאחר…

מה הלקוחות שלנו רוצים? לא פחות ממה שהרווקים והמתגרשים רוצים-  שנבין אותם, שנקלע לצרכים שלהם, שנהיה פרסונאליים, שלא נבזבז להם זמן ויותר מזה- שנחסוך להם בזמן. ביטחון במוצר, בארגון, בשירות. ערך בתמורה לכספם. סיפוק וחוויה. פשטות וקלות. שירות נגיש ומהיר, בכל זמן, מכל מקום. דיגיטליים, חדשניים, מרגשים, מגוונים, שירותיים, ערכיים ואני יכולה עוד להמשיך… בטוחה שגם אתם!

מה ניתן לעשות למען הלקוח הקיים/ העתידי שלנו ולמען נאמנותו בעידן החדש:

  • שינויים והתאמת הארגון לעידן החדש, או במילים אחרות אחת ממילות הבאזז המוכרות: "טרנספורמציה דגיטלית".
  • בחינת מסע הלקוחות שלנו בכל נקודות המגע עם הארגון, תוך התחשבות בסוג הלקוח, רצונותיו ורגשותיו.
  • אימוץ תפיסה ארגונית לשיפור מתמיד מוכוון לקוח (CUTOMER CENTRIC).
  • בחינת הערוצים הדיגיטלים שלנו ושימוש במתודולוגיות UX לשיפורם.
  • ביצוע שינויים מהירים מבוססי Agile.
  • תרבות ארגונית המסתגלת לשינויים מהירים.
  • ואיך לא, האחד והיחיד- שימוש בדאטה לניתוח והסקת מסקנות מבוססות נתונים (עובדות) ולא השערות.

אלו רק מספר דוגמאות מיני רבות לשיטות ומתודולוגיות עבודה לביצוע שינויים בימינו.

ואיך כל זה משפיע על העובדים שלנו?

הם חיים בעולם האינטרנט והרשתות החברתיות, מושפעים מהמסרים המתקבלים מהסביבה ומהדיגיטל, הצעות עבודה מגוונות מגיעות מכל כיוון, מוכווניי הגשמה עצמית, יוקרה, סיפוק, חוויה, מוקפים בשלל פיתויים, שפע, רוצים שנקשיב להם, שנבין אותם ועוד… (דומים לציפיותיו ורצונותיו של הלקוח שלנו).

מה עושים בכדי ליצר שביעות רצון ונאמנות גבוהה יותר בקרב עובדי הארגון? מספר דוגמאות:

  • יצירת מחויבות ארגונית בקרב העובדים
  • תוכניות לשימור עובדים
  • הערכות עובדים
  • פיתוח עובדים
  • תגמולים מניעים
  • "שמיעת קולו של העובד"

*לכל אחת מהדוגמאות שהובאו כאן קיימות מתודולוגיות עבודה מגוונות להשגת תוצאות מרביות.

אין ספק שהעידן החדש מביא עמו אתגרים רבים לצד שינויים תכופים, ארגונים נדרשים להיות עם היד על הדופק ומוכרחים להיות גמישים ופתוחים לשינויים. יחד עם זאת הם נדרשים לבצע את השינויים ומהר, ליישר קו עם השוק, להיות יצירתיים ולרגש את הלקוחות שלהם (פנים וחוץ) בכל פעם מחדש!

רוצים לשמוע עוד? צרו קשר..

הכותבת היא לין כריספי, יועצת ארגונית המתמחה בעולם הדיגיטאל, בדגש על ליווי ארגונים בשינויים בעידן החדש וחובבת מושבעת של חדשנות.

[1] דיני משפחה בכבוד הדדי, 2017. מתוך:

https://www.good-divorce.co.il/%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%9E%D7%AA%D7%92%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9D