זה עולם קטן מאד ויקר מאד

ארגון גדול שווה לכוח קניה גדול, אך מה קורה בסניפי הארגון בחו"ל בהם יש רק עשרות עובדים? האם גם מעבר לים אתם זוכים למחיר הטוב ביותר, כפי שקורה בארץ? רועי גזית, מנהל מחלקת Global TEM בסנסקום, בפוסט חוצה גבולות.

במחלקת Global TEM של סנסקום מנהלים ומבצעים פרויקטי טלקום ברחבי העולם מזה כעשור ומספקים מענה לארגונים מובילים בתחומם ביניהם קומברס, סרגון נטוורקס וגילת רשתות לוויין. מומחי המחלקה פעלו כבר ב-30 מדינות בעולם, ובראשן ארה"ב, ברזיל, הודו, יפן ובריטניה.

ועדיין, למרות המקום המרכזי אותו תופסות הוצאות התקשורת כיום בארגונים, אני נתקל בלקוחות שלא מודעים לכך שניהול נכון של תחום הטלפוניה והתקשורת בסניפים שלהם בחו"ל צפוי לחסוך להם הרבה מאוד כסף.

רחוק מהעין רחוק מהכיס

אתחיל בלציין את המובן מאליו – ארגונים גדולים מתנהלים באמצעות מגוון ספקי תקשורת, אשר נותנים מענה בתחומים שונים – סלולר, טלפונים קווים, Data, אינטרנט ועוד. ההתנהלות מול מספר ספקים היא מורכבת ודורשת ידע מקצועי, על מנת להוביל ולא להיות מובל על ידי הספק, לקבל תעריפים טובים (מתחת למחירי השוק), ליהנות מחוזה שעובד לטובת הלקוח, לצמצם עלויות ולשים לב לטעויות חישוב שעלולות לעלות ביוקר.

כל זה טוב ויפה, וארגונים רבים עושים זאת, אם באמצעות חברה חיצונית ואם באמצעות שירותי תקשורת In-House, אך מה קורה כאשר לארגון יש סניפים בחו"ל? כאן עומד הארגון מול מספר אתגרים משמעותיים:

  • כוח אדם – לרוב אין בסניפים איש IT יעודי שמטפל בתקשורת באופן שוטף
  • מרחק גיאוגרפי – המרחק הפיזי בין מטה החברה ובין סניפיה פוגע ביכולת לשלוט במתרחש בסניף
  • לוקליזציה – היכרות חלקית עם השוק המקומי ואי הכרת השפה פוגעים ביכולת להתמקח עם הספקים
  • כוח צרכני – בסניפים בדרך כלל קיים מספר מצומצם של עובדים, עובדה המורידה מכוח המיקוח של הארגון מול הספקים

ארגונים רבים אינם יודעים לתת מענה לאתגרים שעומדים בפניהם. הם אינם מודעים בצורה מספקת להוצאות התקשורת בסניפים שלהם בחו"ל, וגם אם הם מודעים, הם אינם מכירים את השוק המקומי ולא יודעים כיצד לפעול על מנת לשפר את מעמדם.

איך אומרים בפורטוגזית "אני דורש מחיר נמוך יותר"?

בשורה התחתונה – שירות Global TEM מאפשר ייעול, ניהול וחיסכון בהוצאות התקשורת במשרדים ברחבי העולם, חיסכון שמגיע לאחוז ניכר מהוצאות התקשורת של הסניף, וכל זאת באמצעות תהליכים מובנים והיכרות אמיתית עם שוק התקשורת הבינלאומי וצרכי הלקוחות.

תהליך ייעול הוצאות התקשורות במדינות שונות בעולם מתחיל במילה אחת – לוקליזציה, בין אם מדובר בהיכרות עם שוק התקשורת המקומי, היכרות עם תרבות ההתקשרות המקומית בין הארגון לעובדים, היכרות עם התחום בו מתנהל הארגון בהקשר הגיאוגרפי ועוד.

התהליך המובנה עובר אדפטציה על מנת להתאימו לכל מדינה ולכל ארגון והוא כולל בשלב הראשון מיפוי של צרכי הארגון על ידי ניתוח חשבוניות ושיחות עם הצוות, לאחר מכן מומחי המחלקה מגיעים פיזית למקום על מנת להיפגש עם הצוות ועם הספקים המקומיים ולדון בהצעותיהם, ובסוף התהליך לספק המלצה מקצועית ומקיפה וללוות את ביצועה לשביעות רצון הלקוח.

אך מעבר לתהליך המוסדר, מחלקת Global TEM מספקת ללקוחותיה שני יתרונות נוספים. הראשון הוא היכולת לנתב את כוחה כנציגה של ארגונים גדולים לטובת לקוחותיה. לדוגמא, בפעילות שנערכה השנה בברזיל עבור מספר לקוחות במקביל, הצלחנו להשיג מ-Embratel (ספק מקביל לבזק בישראל) מחירון מיוחד ללקוחות סנסקום, וזאת אחרי ביצוע Benchmark בין שבעה ספקים שונים. כתוצאה מהפעילות המאוחדת חסכו לקוחותינו בין 33% ל-47% מסך הוצאות התקשורת שלהם, בתוך חודשים ספורים מתחילת הפרויקט.

היתרון השני הוא מערכת BillGate – מערכת ייחודית המאפשרת ניהול איכותי ויעיל של כלל תחום הטלקום, ומאפשרת מעקב דינאמי אחר כל הוצאות התקשורת של הארגון, בארץ ובחו"ל, בצורה איכותית וידידותית (ריבוי שפות, ריבוי מטבעות, התראות ועוד).

העולם בו אנו חיים הולך וקטן, חברות רבות שולחות את זרועותיהן ומקימות סניפים במדינות אחרות מתוך רצון לתת מענה לתהליכי הגלובליזציה. חשוב ומומלץ להיערך מראש לאתגרים ולתרחישים העולים בעקבות תהליכים אלו, על מנת שהארגון יפרח ולא יינזק כלכלית. אני מזמין גם אתכם להפוך את תחום הטלקום בארגון שלכם לחסכוני יותר באמצעות מומחים שיודעים לקרוא את המפה בארץ ובחו"ל, ולספק לכם המלצות ותובנות שבסופו של דבר מתורגמות להרבה מאד כסף.

אז איך דורשים בפורטוגזית או בכל שפה אחרת מחיר נמוך יותר? תשאלו את המומחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *