זה סיפור לילדים…

מתי בפעם האחרונה הצגתם מצגת במסגרת עבודתכם? מתי בפעם האחרונה הקראתם לילדיכם סיפור? ומה הקשר בין שני המקרים? 

הרשו לעצמכם לרגע לשחזר את הפעם האחרונה בה הקראתם ספר לילדיכם האהובים. כעת נסו להתבונן על עצמכם מהצד מקריאים את הסיפור ובחנו את מיומנות הקראת הסיפור שלכם.

מה היא רוצה מאתנו לכל הרוחות? כעת גם להקריא ספר לילד זה משהו שצריך לחשוב עליו לפני? לתכנן? ללמוד?

לתפיסתי, כמה המלצות לטובת הקראת ספרים לילדינו יכולה לשדרג משמעותית את החוויה שלכם ושל המאזינים הזאטוטים, ובפרט להשיג מטרות נוספות מעבר להירדמות המיוחלת.

והרי לכם כמה נקודות למחשבה:

א.      הספר הוא רק האמצעי , ולא המטרה:

אחת המטרות הבולטות כשאנו מקריאים סיפור לילדינו, היא החוויה המשותפת והאינטראקציה בין ההורה לילד.  ולכן, אל תיצמדו לספר, הרשו לעצמכם גם לשחרר מעט את המסגרת שהספר מציע, אין בשום מקום בעולם חוק המחייב הקראת כל שורות הספר.

התאימו עצמכם לתגובת ה"קהל", עצרו במקומות היוצרים עניין, והמשיכו במקומות בעלי פחות רייטינג.

לדוג', אם הגעתם לשלב שבו החתולה סיגלית שורטת את הבלון הסגול של סיגלית ("מעשה בחמישה בלונים" כמובן), והבחנתם במבט מסוקרן של הילד על תמונת החתולה, עצרו לרגע, שאלו את הילד מה דעתו? מה עניין אותו בתמונה? מה חשבה החתולה כששרטה את הבלון והוא התפוצץ?

ב.       היעזרו בטונציה ובשפת הגוף שלכם:

הרשו לעצמכם מעט להשתטות ליהנות בזמן ההקראה, זה הרי כל הכיף! הרימו את קולכם כשצריך, והחלישו בהתאם, בטאו בפרצופים רגשות שעולים בסיפור, הזיזו את ידיכם והמחישו את שנדרש. ואם נחזור ל"מעשה בחמישה בלונים", כשרותי פחדה שגם הבלון שלה יתפוצץ, ו"חיבקה אותו חזק כמו שמחבקים את אמא"…. חבקו מכל הלב את הילד, קווצ'צ'ו אותו באהבה ותיהנו מכל שנייה…

ג.        אל תקחו את כל הבמה , שתפו את המאזינים:

הפסיקו את שטף הקריאה מדי פעם, ואפשרו לילד להשלים את המשפטים ולהוסיף מעצמו. אין ספק שתרוויחו עוד כמה רמות של עניין מצד הילד בדרך זו, ועל הדרך גאווה לרגע מהאוצר החכם הזה שכולו שלכם!

 כעת, בהנחה שנשארתם איתי עד עכשיו בקריאת הפוסט, חשבו לרגע,

האם אין כל הנ"ל רלוונטי גם להצגת מצגות עסקיות שאתם נדרשים להן בעבודתכם?

א.       המצגת הנה רק האמצעי ולא המטרה – היא אמורה להיות ברקע כהכוונה וככלי מסייע, אבל לא כתורה מסיני.

ב.       טונציה ושפת גוף מלווה – אין כמו אנרגיה טובה בעת הצגת מצגת המלווה בהתלהבות והלהבה מצידכם. אתם מרוויחים מזה הקשבה דרוכה, ובעיקר אדרנלין לעצמכם ובחינם.

ג.        אל תיקחו את כל הבמה, שתפו את מאזיניכם – הלקוחות של המצגת כשאתם מציגים, הם המאזינים. ככל שתשאירו להם "זמן במה", ותקפידו להימנע ממצגת במתכונת של מונולוג, כך הצלחתם יותר בתהליך מכירת המסרים!

לסיום, אל תשכחו ליהנות מכל רגע.

הקראת סיפור לילדיכם לפני השינה, כמו גם הצגת מצגות עסקיות, הינן חוויות שבהחלט יכולות לייצר רגעי סיפוק יקרים. לכן, נסו ליהנות מכל רגע, גם בהצגה הפרטית בבית וגם בעבודה, כיוון שאין הבדל גדול בין השתיים..

וזה סוף הסיפור…

תגובה אחת בנושא “זה סיפור לילדים…”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *