הקשר בין הארגון לסמאטרפון

אם יצא לכם לצפות בסדרת הטלוויזיה "הגברים של שדרות מדיסון" (Mad Men) בטח שמתם לב שבניגוד למשרדים של היום, בשנות השישים של המאה העשרים השולחנות היו נקיים ממחשבים ומטלפונים ניידים כמובן, במקרה הטוב היה עליהם טלפון חוגה שהיום היה מקבל את התואר וינטג'.

הטלפון של היום הוא לא רק טלפון… הוא משמש כמחשב קטן המאפשר לעובדים להיות מחוברים לארגון מכל מקום ובכל זמן. הטכנולוגיה המתקדמת מעלה גם שאלות חדשות בארגונים– שאלות ניהול, שאלות אבטחה וכמובן, בחירת אפליקציה מתאימה לכך…

ישר לחיבורים

התפתחותן של הטכנולוגיות החדשות גוררת בהכרח התפתחותו של שוק משני. במקרה הזה התפתח שוק  MDM – Mobile Device Management . מדובר באפליקציות שהחלו להתפתח במהלך השנים האחרונות ולהן שתי מטרות – גם לאפשר לארגונים לנהל את ציוד הקצה הנייד (מחשבים ניידים, טאבלטים, טלפונים חכמים) וגם לספק פלטפורמה לחיבור מאובטח בין העובד לארגון.

בעולם קיימות למעלה מ- 70 אפליקציות כאשר בארץ פועלות כ- 10 אפליקציות חזקות. אך לא  משנה מהם הצרכים של הארגון, בחירת אפליקציית MDM מעלה שאלות רבות, כאשר השאלה העיקרית היא – כיצד לבחור את האפליקציה המתאימה לנו?

זה הכול עניין של מדיניות

האפליקציות המוצעות בשוק שונות זו מזו – חלקן "יושבות על ענן" וחלקן מותקנות בצורה פיזית במערכות הארגונים, חלקן נותנות דגש על נושא הבטיחות וחלקן דווקא מתמקדות בניהול ציוד הקצה. לכן, לפני שבוחרים מערכת צריך לאפיין את צרכי הארגון ולקבוע מדיניות שתוביל את הארגון בהחלטות הקשורות לרכישת מערכת MDM.

כשמדברים על מדיניות, בעצם מדברים על תגובות הארגונים למצבים שונים לדוגמא: הארגון פיתח אפליקציה פנים ארגונית לשימוש אנשי השיווק. באמצעות מערכת MDM ניתן להפיץ ולנהל את האפליקציה לאוכלוסיה הספציפית, לעקוב אחר השימוש באפליקציה, לראות מי מאנשי השיווק משתמש בה ולחסום עובדים ממחלקות שונות שאינם בעלי הרשאה לגישה.

דוגמא מעניינת נוספת מגיעה מתחום האבטחה: מהי מדיניות הארגון כשמכשיר אובד או נגנב- מי מורשה למחוק את המידע? איזה מידע יימחק (אישי/ ארגוני/גם וגם) תוך כמה זמן תבוצע המחיקה מרגע הגילוי, וכו'.

זווית נוספת עוסקת במשאבי הארגון – הרשאה לשיחות מחו"ל שמתבטלת כאשר העובד מגיע חזרה לארץ, מידור עובדים מאזורים שונים בתוך הארגון (גישה למערכת המייל אך חסימה למערכת ה- CRM), חסימה של הסמארטפון כאשר הוא הולך לאיבוד או חסימה של העובד אם רואים שהוא נכנס לאזורים שהוא אינו מורשה להיכנס אליהם.

קביעת המדיניות הארגונית מאפשרת ליצור אפיון מדויק של צרכי הארגון ולחבר לו את המערכת המתאימה לו, תוך יצירת ארכיטקטורה מתאימה.

בנוסף, חשוב לזכור כי מדובר במערכות טכנולוגיות שדורשות ניתוב פיננסי ומגדילות את עלויות הארגון. לכן חשוב להחליט איזה מודל רכישה מתאים לחברה המדוברת (רכישת רישיון, רכישה ישירות מהספק) ואיזה מודל SLA (Service-Level Agreement) עונה על צרכיה.

ממשיכים להתייעל

גם אחרי יצירת אפיון מדויק והחלטה על המערכת המתאימה והמודלים הנכונים לרכישה ולשירות, יש להמשיך ולתפעל את המערכת על בסיס ידע מקצועי רחב. מערכות רבות נותנות לארגונים פיצ'רים מגוונים ומתקדמים, אך מכיוון שהארגון אינו מכיר את המערכת לעומק הוא אינו משתמש בהן ובעצם "מבזבז" את יכולות המערכת. לכן חשוב שבארגון יהיה אדם הממוקד בתחום זה, שידע לתת מענה מקיף לצרכי הארגון הניהולים והטכנולוגיים, באמצעות המערכת.

בסנסקום אנו מתמחים בתחום ה MDM ומלווים את לקוחותינו משלב הארגון, דרך קביעת המדיניות ועד שלב המימוש הכולל רכישה והטמעת המערכת בארגון. בנוסף, שירותים נוספים שאנו מספקים כגון בקרת חשבונות, מתחברים לניהול של ציוד הקצה ומאפשרים ללקוחותינו ליהנות מראיה הוליסטית המסתמכת על ידע מקצועי עדכני והיכרות מעמיקה עם עולם התקשורת, שבסופו של דבר מייעלת את התנהלות הארגון ומקטינה עלויות.

למידע מקצועי נוסף אתם מוזמנים לפנות אלי- שי לייבל shai@sensecom.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *