מתי רוקנת את המגירה לאחרונה ? / החופש לרענן את התקשורת

קחו את המגירה העליונה בבית או במשרד, כן זו שמלאה בניירת, מהדק משומש, אוזניות לנוקיה הישנה, אקמול פג תוקף, כרטיסי ביקור וכמה מטבעות של עשרות אגורות. ועכשיו השאלה: מתי רוקנת לאחרונה את המגירה לצורך סדר וארגון מחדש ? תשובה: סביר להניח שפעולה שכזו לא התבצעה בשנה שנתיים האחרונות.

אם נקביל את תכולת המגירה לעולם התקשורת שלנו בארגון העסקי, נוכל להבין שארגונים רבים משאירים את המגירה הזו מלאה בכל טוב, אבל לא בהכרח בתוכן המתאים לצורכי הארגון. בתובנה הזו נתקלתי לראשונה בזמן שבצעתי ללקוח שלי ניתוח מסלולי שיחות בחשבון הבזק העסקי . מאות קווים שויכו בשנתיים האחרונות למסלולי שיחות שונים, אבל שינוי הצריכה על פני הזמן יצר מצב שבו המסלוליים ששויכו בזמן ההוא לא מתאימים להתפלגות הצריכה בארגון בזמן הנוכחי. התוצאות היו מרשימות, שינוי המסלולים הביא לחסכון שנתי של מאות אלפי ₪ . כמובן שהיד צריכה להיות תמיד על הדופק ומדי כמה חודשים הניתוח הזה מבוצע מחדש בכדי להתאים את צורכי הארגון המשתנים אל מול המסלולים והשירותים הקיימים.

להפוך את המגירה, זה כל מה שצריך לעשות מדי פעם, זה החופש שלנו כמנהלים לרענן את התקשורת בארגון ולהגביר את החיסכון.