רגע לפני סגירה…

כיום, כשחברות סלולאריות רבות מציגות חבילות תקשורת מובנות ומוזלות במיוחד עבור חברות, ניתן לשגות ולחשוב כי אין מקום לשינויים בחוזה ההתקשרות הפשוט וידידותי לכאורה.

אפרת גרוס, המתמחה בכל הקשור לבחירת ספק סלולאר ובחינת מכרזים מאירה את עיניכם רגע לפני סגירת החוזה.

כאשר אתם בוחנים את חוזה ההתקשרות עם חברת הסלולאר שלכם רצוי כי תתעכבו רגע נוסף על הנושאים הבאים בחוזה שמוצג לכם:

תקופת התקשרות קצרה יותר– שימו לב כי בימים אלה התקצרה תקופת ההתקשרות, זאת עקב שינויים תכופים בשוק הסלולר.

מכשירים–  קיימים פערים בין תמחור המכשירים אצל ספקי הסלולר לבין מחירי השוק.

חלקן מאפשרות לעובדים לשדרג את המכשיר אשר הוקצה ע"י הארגון למכשיר מתקדם יותר על חשבונם- העובד ישא בהפרש העלות (הפרש עלות המכשיר, שירות ותחזוקה על מכשירי פרימיום וכו').

שירות ואחריות– עקב השינויים הרגולטוריים אשר גרמו לחברות הסלולר לירידה ברווחיות, רמת השירות נפגעה.

בעבר ניתנה אחריות ותחזוקה מלאה למשירים, כיום קיימת עלות חודשית נוספת עבור מכשירי פרימיום וכן השתתפות עצמית בגין תיקונים (פלסטיקה, שבר מסך וכו') גם עבור מכשירי פרימיום ועבור מכשירים פשוטים יותר.

יש לקבוע עלות השתתפות עצמית בגין תביעת ביטוח בעקבות נזק טוטאלי, גניבה  ואבדן- ספקי הסלולר  מעדיפים שהעלות תהייה ע"פ מחירון אשר מתעדכן מעת לעת.

בנוסף, מומלץ לקבוע ולנהל מו"מ עבור ה- SLA, דרישות בילינג ודרישות נוספות.

חבילות– חבילה ללא הגבלה הכוללת כמות דקות ו- SMS ללא הגבלה וחבילת גלישה. כל ספק מקצה חבילת גלישה בנפח שונה, חשוב להקפיד שבמידה ויש חריגה מהחבילה תהייה האטת קצב ולא יהיה כל חיוב בגין החריגה.

ישנם ארגונים אשר מבקשים ליצור חבילה נוספת קטנה יותר, למנויים ממעטי דיבור/ גלישה.

ורגע לפני סיום…חשוב לתת את הדעת כבר במעמד התחלת ההתקשרות גם על נושא דמי יציאה מההסכם המוצע לכם.

יש להקפיד לא לחתום על תנאים מגבילים ויש להכין היטב את כל המהלך של החלפת ספק סלולרי בעתיד במידת הצורך.

ולא פחות חשוב ללמוד על פרטי היציאה מהסכם הקודם שנחתם, דבר שאף הוא יכול לסייע בעדכם לדייק ולשפר את החוזה החדש שעתיד להיחתם.

להתייעצות בנושא מכרזים סלולארים ובחירת ספק סלולאר ניתן לפנות לאפרת גרוס efratg@sensecom.co.il