רב ערוציות: התפישה, הדרך והפעם בסימן E-COMMERCE…

הרב ערוציות הפכה במהלך השנים האחרונות לאסטרטגיה מובילה ברוב ענפי המשק, המאפשרת לארגונים כתוצאה מהגדלת האינטראקציות עם לקוחותיהם, לחזק את נאמנותם, לייצר התייעלות, צמצום עלויות והגדלת הכנסות, שיפור חווית הלקוח ומקסום ערך הלקוח במגוון הערוצים. על משמעות התפישה הרב ערוצית ואיך עושים זאת נכון??? בסדרת הפוסטים שמתחילה כאן…

התפישה הרב ערוצית מהי?
מהפכת התפישה הרב ערוצית דוגלת במעבר מהסתכלות פאסיבית על קונים, לניהול יזום של לקוחות בסביבה רב ערוצית. מריבוי ערוצים: מגוון ערוצים בהם יכול לפעול הלקוח, כאשר כל ערוץ פועל בנפרד, לרב ערוציות: מגוון ערוצים ללקוח, המקיימים ביניהם אינטראקציה ייחודית ורציפה.

בעולם הרב ערוצי – הלקוח במרכז!
בידו יכולת הבחירה בערוץ התקשורת בהתאם למאפייניו ובהתאם לסיטואציה שבה הוא נמצא, בעת שהוא מחפש את השרות או המידע – CHOICE.

עבורו המידע או השרות אחיד ועקבי בכל הערוצים בהיבטים של המותג, השפה ורציפות המידע -CONSISTENCY.

בידו האפשרות להתחיל שרות בערוץ אחד ולהמשיכו בערוצים נוספים – CONTINUITY.

הדרך להטמעת אסטרטגיית רב-ערוציות מוצלחת…
התפישה המלאה של הרב ערוציות כוללת מספר מישורי פעילות הניתנים ליישום בארגון כמכלול אחד (אפיון השכבה האנליטית, פיתוח ערוצים, גיבוש תפיסת ה- E-SERVICE, גיבוש תפיסת ה- E-COMMERCE ואפיון עולם המגעים של הלקוח הרב ערוצי) או במיקוד באפיק ספציפי (ערוצים, תחומי פעילות, מוצרים ולקוחות).

בסדרת הפוסטים הקרובה, אתייחס למגוון המישורים, תפקידם ותרומתם להטמעת האסטרטגיה הרב ערוצית.

הפעם אתמקד בעולם ה E-COMMERCE – תפיסת המסחר האלקטרוני בהקשר זה, כוללת שלושה אפיקי פעילות מרכזיים:

OUTSIDE CHANNEL – הפעלת תשתית מתוחכמת להנעת לקוחות קיימים ופוטנציאליים לכניסה לערוץ, במטרה להגיע לאופטימיזציה של הנגישות לארגון:
לקוחות פוטנציאליים – מיצוי הפוטנציאל של מנועי החיפוש, דפי נחיתה, כלים ותכנים מגוונים, מדיה חברתית ושתפ"ים …
לקוחות קיימים – הטמעת תפישת ניהול לקוח בערוצים הדיגיטליים, פעילות יוזמת להנעה לכניסה לערוץ, מדיניות מחירים והטבות וכלים ואתרים המותאמים לפלחים שונים.

INSIDE CHANNEL – ייצור הסביבה המסחרית והשירותית האופטימאלית, במטרה למצות את פוטנציאל הלקוח בתוך הערוץ: הקניית היכולת לקנות את המוצר ישירות מהמדף, לבחון ולנסות באופן מעשי את המוצר, לראות מה אחרים קונים, לקבל תמיכה במקום בעת תהליך הקניה ולקבל סביבה אחת בה ימצא הלקוח את כל מה שנדרש.
– מימוש ויישום עקרונות אלה מתאפשר באמצעות הבניית כלים כגון: סימולאטורים, הדרכות דיגיטליות, צ'ט, CALL ME BACK, מנועי חיפוש, תפריטים מותאמים, הצעות ומוצרים למימוש בקליק, הצגת תוכן גולשים ועוד.

ANALYTIC LAYER – הפעלת תשתית נתונים המאפשרים אופטימיזציה של "משפך הפעילות בערוצים" וניתוח השימושים, הפעילות, ההכנסות והרווח לפי סגמנטים, ערוצים, תחומי פעילות, כלים, שירותים ואזורים בתוך הערוץ. זאת במטרה לאפשר, ניתוח שוטף של כלל הפעילות אל ובתוך האתר.

מישור ה- E-COMMERCE הינו בעל חשיבות רבה באסטרטגיה הרב-ערוצית, בעצם תרומתו לחיזוק נאמנות הלקוחות תוך מקסום חווית הלקוח בסביבה הרב-ערוצית וכיוצא בזאת, מיצוי פוטנציאל השיווק והמכירה של הערוץ.

בפוסט הבא אתמקד בעולם ה- E-SERVICE …

סנסקום, בשיתוף פעולה עם חברת יישום אסטרטגיות, מובילות עולם רב ערוצי המושתת על מתודולוגיה סדורה ומוכחת המבוססת על מגוון תחומי ידע (שיווק, שירות, אנאליזה וטכנולוגיה ). מדובר בחבילת ייעוץ  אופטימאלית עבור הלקוח, המשלבת בין ניסיון באסטרטגיה עסקית ושיווקית לבין ניסיון טכנולוגי תפעולי ויישומי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *