כשקיבלתי קישור לסרטון של גל גדות ב ליפסינק סקסי תהיתי במה מדובר…. תוך כדי תנועה הבנתי שלא מדובר בסתם צילום ביתי שדלף אל הרשת, אלא בפרסומת לכל דבר ועניין של הלבשה תחתונה סקסית של חברת ההלבשה אותה היא מייצגת – קסטרו. מאחר ומדובר באחת הדוגמניות המובילות בישראל ובחברת הלבשה מובילה, נשאלת השאלה מדוע בחרו דווקא בשיטת פרסום זו?
התשובה ידידיי טמונה באפקטיביות השיווקית של פרסומת זו… מדובר למעשה בשיטה הקרויה שיווק ויראלי, שיטה התופסת תאוצה מרגע לרגע.
אז מה זה למעשה שיווק ויראלי?
על פי ויקיפדיה, שיווק ויראלי הוא טכניקת שיווק, אשר משתמשת ברישות קיים להגדיל את המודעות למותג מסוים, על ידי שיכפול עצמי של מהלכים ויראליים, שמקבילים להתפשטות של וירוס. לרוב ההתפשטות מתרחשת "מפה לאוזן", כך שהיא מתגברת און-ליין. שיווק זה יעיל מאוד כדי להגיע להרבה אנשים בזמן קצר.
למעשה, פרסום וידאו ויראלי, בדומה לאותו סרטון של גל גדות, הוא כלי שיווקי שממנף את הקשרים החברתיים בין הגולשים באינטרנט. בד"כ השימוש בשיטה זו מתאים למותגי צריכה הפונים בעיקר לקהל יעד צעיר ומספק חשיפה רחבה בזמן קצר.
ככל שחולף הזמן והשימוש במדיה החברתית, קרי Facebook, Twitter ,YouTube, בלוגים וכדומה גובר, כך הופך השיווק ויראלי לשיטת השיווק היעילה ביותר שקיימת כיום ברשת. שיטת שיווק זו, מתפתחת, משתכללת, ומשתנה כמעט מדיי יום. השיטה מאפשרת פילוח לפי אוכלוסיות יעד בחתכים שונים של תחומי עניין, גיל, מין, אזור מגורים ועוד.
על מנת שהמנגנון הזה יעבוד בצורה יעילה ומיטבית, יש ליצור תוכן מקורי, אטרקטיבי, שונה ומעניין שעתיד ליצור תגובות ושיתופים במדיות השונות. אין ספק שהסרטון של גל גדות עבור מותגי ההלבשה התחתונה של קסטרו, עונה על הגדרה זו. ככל שהתוכן השיווקי המופץ יוצר עניין רב יותר, כך ההפצה שלו לקהל יעד הרלוונטי גדולה יותר. למעשה, הקוראים הראשונים שקיבלו את התוכן השיווקי, הם אלה שעושים עבור המותג את עבודת ההפצה. המטרה כאן היא ליצור תגובה ממשית ובתוך כך להעביר את המסר.
השיטה הפכה פופולרית בזכות הקלות בה אפשר להוציא לפועל קמפיין, עלותו הנמוכה, העריכה המינימאלית, הפילוח המדויק, והתגובה המהירה מהקהל. ארגון שישכיל לעשות שימוש בשיטה זו ייהנה מתשתית פרסומית זולה, איכותית ואפקטיבית.